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Mk 2 1 12 analyse

Markus 2,1-12 Leitgedanke Gott allein kann Sünde wegmachen. Merkvers Das Blut Jesu Christi, seines Sohnes, reinigt uns von aller Sünde. 1. Johannes 1,7b Einstieg (Tusch)Flecken beseitigen Material: Becken mit Wasser, Lappen mit Tuschflecken, Seife Ein Kind darf versuchen, den Flecken wegzumachen. Geht nicht weg! Es wird sogar noch schlimmer. So ist es auch mit der Sünde. Wir bringen es. In a favorite Sunday school Bible story, with great craft possibilities, some enterprising characters let their paralyzed friend down through the roof to be healed by Jesus in Mark 2:1-12, the text we are studying for Sunday, January 17. [Some questions on the text are here.] Here are a few notes on the text: BACKGROUN Zusammengefasst lässt sich folgendes feststellen: Zwischen den beiden Perikopen Mk 1,20-45 und Mk 2,1-12 liegt ein eindeutiger Orts-, Personen-, und Themenwechsel vor. An die 2,1-12 schließt sich die Perikope 2,13- 17 an. Die Ereignisse haben sich zunächst vom Haus weg an einen See und schließlich an den Tisch des Zöllners Levi verlagert DAS EVANGELIUM NACH MARKUS (Mk 2,1-12) Die Heilung eines Gelähmten (»Der Gichtbrüchige«) 2 1 Und nach einigen Tagen ging er wieder nach Kapernaum; und es wurde bekannt, dass er im Hause war. 2 Und es versammelten sich viele, sodass sie nicht Raum hatten, auch nicht draußen vor der Tür; und er sagte ihnen das Wort. 3 Und es kamen einige zu ihm, die brachten einen Gelähmten, von vieren.

Jesus zeigt einem Gelähmten, wie er sein Leben wieder

Studying Mark 2 1-12 - Matters of Interpretatio

Das Evangelium nach Markus (Mk 2,1-12) Die Heilung eines Gelähmten und die Vollmacht zur Sündenvergebung. 2 1 Und nach etlichen Tagen ging er wieder nach Kapernaum; und es wurde bekannt, dass er im Hause war. 2 Und es versammelten sich viele, sodass sie nicht Raum hatten, auch nicht draußen vor der Tür; und er sagte ihnen das Wort. 3 Und es kamen einige, die brachten zu ihm einen. Predigt über Markus 2,1-12. Karin Schwendt (ev.-luth.) 18.10.2009 in St. Johannes Lüneburg Aufstehen und neu ins Leben gehen . Predigttext: (1) Und nach einigen Tagen ging er wieder nach Kapernaum und es wurde bekannt, dass er im Hause war. (2) Und es versammelten sich Viele, so dass sie nicht Raum hatten, auch nicht draußen vor der Tür; und er sagte ihnen das Wort. (3) Und es kamen einige. 1.2 Der synoptische Vergleich des Markustextes 2,1-12 mit Matthäus 9,1-8 [2] und Lukas 5,17-26 [3] Mk 2,1: Die genaue Ortsangabe steht bei Matthäus und Lukas nicht, allerdings ist bei Mt von seiner Stadt(Mt 9,1) die Rede, bei Lukas kommen Pharisäer und Schriftgelehrte aus allen Ortschaften von Galiläa und Judäa und von Jerusalem (Lukas 5,17) zu Jesus

Sie bekommen als Achtzigjähriger eher eine neue Hüfte als Hilfe für die Seele. (NRZ 24.10.2014, S. 2) Den gelähmten Menschen wahrnehmen - die Vier wussten, dass sie mit diesem Anliegen bei Jesus genau richtig waren Online seit dem 02.04.2008, Bibelstellen: Matthäus 9,1-8; Markus 2,1-12; Lukas 5,17-26. Der Herr Jesus hat viele Kranke geheilt, als Er auf der Erde war. Sich mit den Wunderheilungen des Sohnes Gottes zu beschäftigen, ist sehr lehrreich. Besonders dann, wenn wir eine geistliche Anwendung machen, indem wir in den verschiedenen Krankheiten Hinweise auf das sehen, was den sündigen Menschen von. A group of friends dig through a roof to get a paralyzed man into Jesus's presence, in Mark 2:1-12, the text we are studying for Sunday, January 17. [Some notes on the text are here.] Here are some questions we might want to consider or discuss in class: Verse 5, the narrator tells us tha erzählungen gerahmt (Mk 2,1-12: Heilung des Gelähmten, Mk 3,1-6: Heilung am Sabbat). Die beiden Wundererzählungen sind der Gattung nach Normenwunder. In ihnen steht also nicht so sehr das Wunder selbst im Vordergrund, sondern die neue Norm, die eingeschärft und durch das Wunder bestätigt werden soll. Im Falle der Heilung des Gelähmten geht es um die Überzeugung der christlichen Gemeinde. How audacious is the faith of the four who dug a hole in someone else's roof to get a sick man to Christ. Often times the manner in which they impressed Jesus with their faith, and compassion towards their friend is emphasized in sermons that are taken from this text, Mark 2:1-12

Exegese zu Mk 2,1-12 - GRI

  1. The Paralytic Man (Mark 2:1-12) Bible Commentary / Produced by TOW Project Work as Prayerful Relationships: Mark 5 (Click Here to Read) This sermon from The High Calling discusses another healing miracle of Jesus in Mark (5:1-20) where Jesus brings healing to both a wayward individual and a fearful crowd. If we consider work as a form of prayer, then how we regard one another in the workplace.
  2. Predigt zu Mk 2,1-12 zur Ökumenischen Bibelwoche in Schortens am 14.02.2010 Predigttext Mk 2,1-12 Und nach einigen Tagen ging Jesus wieder nach Kapernaum; und es wurde bekannt, dass er im Hause war. Und es versammelten sich viele, sodass sie nicht Raum hatten, auch nicht draußen vor der Tür; und er sagte ihnen das Wort. Und es kamen einige zu ihm, die brachten einen Gelähmten, von vieren.
  3. 2:1-12 is the first in a series of five controversy stories that show, in these very early chapters of Mark, how Jesus' authority is superior to that of the Jewish authorities—and how they reject Jesus' authority. It is unlikely that these five stories happened in exactly the sequence that Mark reports them
  4. Mk 2,25: Er antwortete: Habt ihr nie gelesen, was David getan hat, als er und seine Begleiter hungrig waren und nichts zu essen hatten - Mk 2,26: wie er zur Zeit des Hohenpriesters Abjatar in das Haus Gottes ging und die heiligen Brote aß, die außer den Priestern niemand essen darf, und auch seinen Begleitern davon gab? Mk 2,27: Und Jesus fügte hinzu: Der Sabbat ist für den Menschen da.
Exegese historisch-kritische Analyse von Markus 11,15-19

Bibelstelle - bibelwissenschaft

Bibelarbeit ber Markus 2,1-12. von Michael Strauch. Die Heilung eines Gel hmten (Gichtbr chigen) Aufteilung in einzelne Handlungs-und Verst ndnisabschnitte. 1.Szene: Jesus in Kapernaum, offenbar in einem Haus, wo eine gro e Menge sich um ihn trifft und Jesus lehrt ihnen das Wort Gottes. 2.Szene: Es kommen eine Gruppe Personen. Vier tragen einen Gel hmten. Sie kommen durch die Menge nicht durch. The Gospels: Mark 2:1-12 - A Lesson About Healing. This is a story about a lame man whose friends believed that Jesus could heal him. At last they found a way to get their friend before Jesus by opening the roof and letting him down by ropes attached to his bed. But Jesus didn't heal the man's lameness — he forgave his sins. A few days later, when Jesus again entered Capernaum, the. Mk 2,1-12/Mt 9,1-8; Mk 5,21-43/Mt 9,18-26). • Mt übergeht wohl aus Gründen erzählerischer Ökonomie Ereignisse, die er in seiner Geschichte gleichwohl voraussetzt (Berufung von Jüngern; Ausmaß von Konflikten bis 11,19; Ablehnung Jesu vor 11,20-24) Mark 2:1-12-- Forgiving the Paralytic When He had come back to Capernaum several days afterward, it was heard that He was at home. And many were gathered together, so that there was no longer room, not even near the door; and He was speaking the word to them. And they came, bringing to Him a paralytic, carried by four men. Being unable to get to Him because of the crowd, they removed the roof. Mark 2:1-12 The Word of God . When Jesus returned to Capernaum after some days, it was reported that he was at home. So many gathered around that there was no longer room for them, not even in front of the door; and he was speaking the word to them. Then some people came, bringing to him a paralyzed man, carried by four of them. And when they could not bring him to Jesus because of the crowd.

Die Wundererzählung Heilung eines Gelähmten (Markus 2, 1-12) im Religionsunterricht - Theologie - Seminararbeit 1998 - ebook 7,99 € - Hausarbeiten.d Mark 2 - Controversy with Religious Leaders A. The power of Jesus to forgive and to heal. 1. (1-4) Jesus teaches and is interrupted. And again He entered Capernaum after some days, and it was heard that He was in the house.Immediately many gathered together, so that there was no longer room to receive them, not even near the door.And He preached the word to them Markus 2 Hoffnung für Alle Jesus hat die Macht, Sünden zu vergeben 1 Nach einigen Tagen kehrte Jesus nach Kapernaum zurück. Es sprach sich schnell herum, dass er wieder zu Hause [1] war. 2 Viele Menschen strömten zusammen, so dass nicht einmal mehr draußen vor der Tür Platz war. Ihnen allen verkündete Jesus Gottes Botschaft. 3 Da kamen vier Männer, die einen Gelähmten trugen. 4 Weil.

Markus - Kapitel 2 Die Heilung eines Gelähmten 1 Und über etliche Tage ging er wiederum gen Kapernaum; und es ward ruchbar, daß er im Hause war. 2 Und alsbald versammelten sich viele, also daß sie nicht Raum hatten auch draußen vor der Tür; und er sagte ihnen das Wort. 3 Und es kamen etliche zu ihm, die brachten einen Gichtbrüchigen, von vieren getragen. 4 Und da sie nicht konnten zu. Metaphysical Bible Interpretation of Mark Chapter 2 Metaphysically Interpreting Mark 2:1-12 2:1 And when he entered again into Capernaum after some days, it was noised that he was in the house. 2:2 And many were gathered together, so that there was no longer room for them, no, not even about the door: and he spake the word unto them. 2:3 And they come, bringing unto him a man sick of the palsy.

Zur Analyse / Zur Auslegung. Zur Analyse. Auf den ersten Blick macht die Geschichte einen klar gegliederten Eindruck: Sie bietet eine Einleitung, in der die Situation geschildert und die Krankheit beschrieben wird (VV.1-5); sie erzählt die Auseinandersetzung zwischen Jesus und dem Dämon (VV.6-13) und schildert das Verhalten der Zeugen des Geschehens (VV.14-17) sowie des Geheilten selbst (VV. Analysis of the Gospel of Mark, Chapter 2 verses 1-12, Jesus Heals a Paralytic, by Andrew J. Schatkin. My dear Christians and non-Christians, and you of all faiths and thoughts and all views and opinions, I bid you and ask you to join with me in another voyage of intellectual discovery where those who may wish to engage in critical thinking and do not engage in and accept media lies. Mark 2:1-12. When he returned to Capernaum after some days, it was reported that he was at home. 2 So many gathered around that there was no longer room for them, not even in front of the door; and he was speaking the word to them. 3 Then some people came, bringing to him a paralyzed man, carried by four of them. 4 And when they could not bring him to Jesus because of the crowd, they removed. Read the Passage: Mark 2:1-12 Faith of the Paralytic (2:1-5) As this chapter begins we find Jesus in Capernaum, where He had taken up temporary residence, likely in Peter's home (cf. Mark 1:29; Matt. 4:13). Although this was early in His ministry, Jesus had already performed many public miracles, four of which are recorded i A. THE FIRST CRITICISM - Mark 2:1-12 In this account of the healing of the paralytic the teachers of the law picked up an extremely important point. They understood what Jesus said and did, but they did not even consider its implication. It is the point over which they will stumble again and again

Markus 2. Aus Volxbibel Wiki. Wechseln zu: Navigation, Suche. Markus . Übersicht | Mk 1 | Mk 2 | Mk 3 | Mk 4 | Mk 5 | Mk 6 | Mk 7 | Mk 8 | Mk 9 | Mk 10 | Mk 11 | Mk 12 | Mk 13 | Mk 14 | Mk 15 | Mk 16. Ein Körperbehinderter wird gesund. 1 Ein paar Tage später war Jesus wieder in Kapernaum. Dass er wieder da war, sprach sich schnell rum. 2 Es dauerte keinen Tag, da war sein Haus schon wieder. Scripture: Mark 2:1-12. Denomination: Baptist. Keys To Spiritual Breakthrough Pt 2 Series Contributed by Michael Mccartney on Jan 12, 2020 | 3,221 views. In 2020 we are looking for spiritual breakthroughs in our lives, our souls, our families, our church, our school, and our community - But to get the desired breakthrough in our lives we need to use His weapons which will bring the. 2) Ein Zentrum biblischer Theologie (z.B. Rechtfertigungslehre) wird zum hermeneutischen Fixpunkt, an dem sich die Interpretation aller biblischen Texte orientiert. Eine Vernetzung von dogmatischen Interessen und Bibelauslegung muss sich der Frage nach der Vielheit und der Einheit biblischer Aussagen stellen Turning to Mark's account of the miracle (Mk 2:1-12), let's first read and examine...] I. THE NARRATIVE A. HELPFUL FRIENDS... 1. The place: the miracle occurs in Capernaum - Mk 2:1-2 a. Described as His own city - Mt 9:1; cf. Mt 4:13 b. Located on the western shore of the Sea of Galilee c. Served as the base for His public ministry in Galilee d. Preaching in a house, which soon overflowed.

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Bibeltex

Mk 11 27 - 12 12: Lk 19 47 - 20 19: T2. Lehrreden im Tempel 2 (Disput mit Schriftgelehrten) Mt 22 15 - 23 39: Mk 12 13-42: Lk 20 20 - 21 2: U1. Endzeitrede 1. Mt 24 1-42: Mk 13 1-37: Lk 21 5-38: U2. Endzeitrede 2 (Gleichnisse: Weltgericht) Mt 24 43 - 25 33: V. Abendmahl und Verrat. Mt 25 34 - 26 35: Mk 14 1-3 Anhang II: Aussendung Markus-Evangelium, Kapitel 1 Paulus : 1.Korintherbrief, Kap.1/2 und 11-15: Römerbrief. Epheserbrief: Kolosserbrief: Areopag-Rede. Hebräerbrief : Christus ist Priester in der Ordnung Melchisedeks. Apokalypse des Johannes griech./ lat. Vulgata/ dt. Luther unrevidiert (1545) Albrecht Dürer: Apokalipsis cum figuris (Holzschnittfolge) * Van Eyck: Genter Altar: Anbetung. Verses 1-12: Jesus continues to astound (and offend), by extraordinary works and claims. Mark 2:1 And again he entered into Capernaum after [some] days; and it was noised that he was in the house. He was in the house: This was likely Peter's home, where Jesus had taken up temporary residence (Matt. 4:13). Jesus comes back into Capernaum from His desert outposts (1:45). As we said in.

Predigt über Markus 2,1-12 - Der Predigtprei

Title: Microsoft Word - Mk_2,1-12_Gelähmter_cep_mja.docx Author: Schikora Created Date: 2/1/2021 5:16:22 P Commentary on Mark 2:1-12 (Read Mark 2:1-12) It was this man's misery that he needed to be so carried, and shows the suffering state of human life; it was kind of those who so carried him, and teaches the compassion that should be in men, toward their fellow-creatures in distress. True faith and strong faith may work in various ways; but it shall be accepted and approved by Jesus Christ. Sin.

Markus 2: 1-8 ich möchte gleich wie Jesus empfinden / 1-12 Bibelarbeit: von M. Strauch / / 1-17 vgl Mtth 9, 1-13 Evangeliensynopse M. Strauch / / 13-17 Gemeinschaftsblatt / / 18-28 Bibelarbeit: von M. Strauch / / 23-28 vgl Mtth 12, 1-8 Bibelarbeit M. Strauch / / 23-28 vgl Mtth 12, 1-8 Bibelarbeit R. Häberle / / 18 -3,6 Gemeinschaftsblatt. Mark 2:1-2. And again — After having been in desert places for same time, he returned privately to Capernaum. It was noised that he was in the house — The rumour immediately spread, that he was come to the city, and was in Peter's house. And straightway many were gathered together — His arrival was no sooner known than such a multitude was gathered together that the house could not.

Das Vaterunser (Mt

Mark 7:24 And from there he arose, and went into the borders of Tyre and Sidon, Luke 18:35-38 And it came to pass, that as he was come near to Jericho, a certain John 4:47 When he heard that Jesus was come out of Judaea into Galilee, he Acts 2:6 Now when this was noised abroad, the multitude came together, and Die Rechnung, die nie aufgeht - Predigt zu Markus 12,1-12 von Thomas Volk. Share. Share this. Tweet this. Empfehlen. Share. PDF-Version. Predigt Kopieren. Predigtwerkstatt. Autor / Autorin. Pfarrer Thomas Volk. Kontakt aufnehmen. Alle Predigten vom Verfasser . Die Rechnung, die nie aufgeht. Liebe Gemeinde, manchmal geht die Rechnung nicht auf! Nicht nur im Restaurant kann das einem. A paralysed man (Mark 2: 1-12) This miracle shows the beginning of the on-going conflict between Jesus and the religious authorities. Jesus was in Capernaum teaching a large crowd when he was.

Johannes der Täufer, siehe Mt 3,1-12: Markus 1,9-11: Taufe Jesu, siehe Mt 3,13-17: Markus 1,12-13: Versuchung Jesu, siehe Mt 4,1-11: Markus 1,16-20: Berufung der ersten Jünger, siehe Lk 5,1-11: Markus 2,1-12: Heilung eines Gelähmten, siehe Mt 9,1-8: Markus 2,13-17: Berufung des Levi, siehe Mt 9,9-13: Markus 3,13-19: Berufung der 12 Jünger. The Book of Mark tells the account of a man with palsy whose friends have faith that Jesus will heal him, despite his own doubts This monologue dramatically..

Mark's theology is apocalyptic: Mark believes that history is divided into two ages: (1) the present evil age that God will destroy and replace with (2) a new world in which all things manifest God's purposes (the realm of God). While the ministry of Jesus signals that the transition between the ages is underway, Mark Continue reading Commentary on Mark 12:1-12 Mark 2:1-12 Hurting on the Inside. By Lois Parker Edstrom. OBJECTS SUGGESTED: Pair of Shoes. Have you ever had a shoe rub on your heel until it has caused a blister? That hurts! Or maybe your feet grew until your shoes were too small and pinched your toes. Even new shoes can be uncomfortable if the shape of the shoe does not fit the shape of. Mark 2:1-12. 1: And when he returned to Caper'na-um after some days, it was reported that he was at home. 2: And many were gathered together, so that there was no longer room for them, not even about the door; and he was preaching the word to them. 3: And they came, bringing to him a paralytic carried by four men. 4: And when they could not get near him because of the crowd, they removed the.

THE NECESSITY OF STAYING YOUNG IN MIND (Mark 2:21-22) 2:21-22 No one sews a patch of new cloth on to an old garment. If he does the bit that was meant to fill in the hole tears it apart--the new from the old--and the tear is made worse. No one puts new wine into old wineskins. If he does the wine will burst the wineskins, and the wine will be lost as well as the wineskins. New skins for new. Die Verfassertradition dürfte auf 9,9 zurückgehen, denn dort wird der Name des in Mk 2,14 Levi genannten Zöllners mit Matthäus angegeben. Diese Namensänderung wurde offenbar als biographischer Hinweis des Verfassers verstanden, entspricht aber einer auch sonst im Mt zu beobachtenden Tendenz, unbekannte Personen mit bekannten zu identifizieren (vgl. 27,56 mit Mk 15,40). Wir müssen also. In chapter 2 of Mark's gospel, Jesus is involved with a series of controversies that are arranged thematically. Jesus disputes various aspects of the law with opposing Pharisees and is depicted as besting them on every point. This is supposed to demonstrate the superiority of Jesus' new approach to understanding God over that of traditional Judaism Mark 2:1-12 is not simply a pericope about Jesus' debunking of the teachers of the law and the Pharisees from what they thought the Messiah was to accomplish, but more so a pericope about the establishment of His authority. Kuhn expounds on Bultmann (who argues this being an issue of traditional Judaism), but rather Maisch and Schenke note it.

Die Wundererzählung Heilung eines Gelähmten (Markus 2, 1

2 Mos 15,26 Luk 19,10 1 Tim 1,1 Scripture: Mark 2:1-12. Denomination: Baptist. Keys To Spiritual Breakthrough Pt 2 Series Contributed by Michael Mccartney on Jan 12, 2020 | 3,226 views. In 2020 we are looking for spiritual breakthroughs in our lives, our souls, our families, our church, our school, and our community - But to get the desired breakthrough in our lives we need to use His weapons which will bring the. Mark 2:1-12. Meet Jesus. Last year, I was compelled by a book that I read as part of our district Pastoral Leadership Development group called Simple Church by Thom Rainer and Eric Geiger - I've mentioned it to you before. In it, they talk, among other things, about how in our desperation to try to keep people interested in and connected to our churches, we have so complicated things with.

Die Heilung des Gelähmten - www

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Bibelstelle: Markus 2,1-12. Begrüßung (siehe Rahmenprogramm) In der Bibel steht... von einem Mann, der gar nicht laufen konnte. Er war gelähmt. Er konnte nicht mit den anderen rennen. Er konnte nur zuhause auf seinem Bett liegen. (Erzählung mit einem Stab: 4 gleichlange Streifen aus Pappe ausschneiden und an den Ecken mit Musterklammern zusammenheften, so dass ein langer Stab entsteht. Roy Bishop speaks on Meeting Jesus - Healing The Whole Person from Mark 2:1-12. Meeting Jesus - Called Meeting Jesus - Beyond Books. 1 Corinthians (45) 1 John (16) 1 Kings (1) 1 Peter (1) 1 Timothy (1) 2 Corinthians (26) Acts (35) Colossians (4) Daniel (13) Ecclesiastes (1) Exodus (13) Genesis (41) Hebrews (44) Isaiah (29) James (1) Job (1) John (91) Luke (19) Mark (8) Matthew (18. Vannorsdall, John, Mark 2:1-12, Interpretation, 1982. EBSCO ATLASerials, Religion Collection EBSCO ATLA Religion Database with ATLASerials; Sermons: When the Roof Crumbles, the Rev. Reggie Weaver, Day 1, 2012. The Paralytic and His Four Friends, Sermons from Seattle, Pastor Edward F. Markquart, Grace Lutheran Church, Seattle, Washington. God Is in the Details, the Rev. Dr. J. Bennett.

Reflecting on Mark 2 1-12 - Matters of Interpretatio

Bandagisterie Impact Santé

Fish Food: THE EXEGESIS OF MARK 2:1-12: The Healing of the

Mark A. Copeland Sermons From The Gospel Of Mark 2 The Gospel Of Mark Table Of Contents Introduction To Mark 4 The Preaching Of John The Baptist (1:1-8) 7 The Baptism Of Jesus (1:9-11) 10 The Temptation Of Jesus (1:12-13) 12 Mark 2:1-12. WHEN JESUS IS IN THE HOUSE. Intro: As we learned in Mark chapter 1, Jesus began His very public ministry in the city of Capernaum. He entered the town and immediately began to preach about the Kingdom of God. In that chapter, Jesus also demonstrated His great power. He cast out demons and healed diseases of every sort. From Mark 1:32, we learn that Jesus must have healed nearly. Commentary, Matthew 2:1-12, Mark Allan Powell, Preaching This Week, WorkingPreacher.org, 2008. The story of the magi foreshadows later developments in Matthew's narrative. Even in infancy Jesus inspires both worship and hostility, responses that are repeated throughout the story. Comments (commentary) and Clippings (technical notes for in-depth study), Chris Haslam, Anglican Diocese of. Commentary for Mark 2 . Christ heals one sick of the palsy. (1-12) Levi's call, and the entertainment given to Jesus. (13-17) Why Christ's disciples did not fast. (18-22) He justifies his disciples for plucking corn on the sabbath. (23-28)1-12 It was this man's misery that he needed to be so carried, and shows the suffering state of human life; it was kind of those who so carried him, and.

Mark 2:1-12 (KJV) [1] And again he entered into Capernaum after some days; and it was noised that he was in the house. [2] And straightway many were gathered together, insomuch that there was no room to receive them, no, not so much as about the door: and he preached the word unto them. [3] And they come unto him, bringing one sick of the palsy, which was borne of four. [4] And when they could. The Paralytic Man (Mark 2:1-12) The Calling of Levi (Mark 2:13-17) The Twelve (Mark 3:13-19) Discipleship in Process (Mark 4:35-41; 6:45-52; 8:14-21) Rhythms of Work, Rest, and Worship (Mark 1-4, 6, 13) The First Days of the Movement (Mark 1:21-45) The Lord of the Sabbath (Mark 2:23-3:6) Jesus the Builder (Mark 6:1-6) Parables at Work (Mark 4:26-29 and 13:32-37) Economic Issues (Mark 10-12. CHAPTER 2. The Healing of a Paralytic. 1 * When Jesus returned to Capernaum a after some days, it became known that he was at home. * 2 Many gathered together so that there was no longer room for them, not even around the door, and he preached the word to them. 3 They came bringing to him a paralytic carried by four men. 4 Unable to get near Jesus because of the crowd, they opened up the roof. Levi (Matthew) gave Jesus a great feast in his house - Mk 2:15; cf. Lk 5:29 2. There were many tax collectors and sinners present - Mk 2:15 3. The scribes and Pharisees are shocked - Mk 2:16 a. Luke says they complained - cf. Lk 5:30 b. They wondered how Jesus could eat with tax collectors and sinners 4. Jesus' response - Mk 2:17 a. Those who are well have no need of a physician, but those.

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